Juniorlandslaget i kanot

26 oktober, 2009

v. 44

Filed under: 1 — by Admin @ 13:08

Tyvärr är min dator fortfarande på reparation och den beräknas inte vara tillbaka före den 6:e november. Därav min sporadiska närvaro här på bloggen.

Nu är det höstlovstider vilket innebär att man kan intensifiera träningen under veckan. Jag hoppas därför att alla kör dubbelpass de flesta dagar denna veckan.

Även vädret är rätt milt i stora delar av landet, vilket innebär att man skall passa på att paddla så mkt som möjligt innan man tvingas upp på land och paddelmaskin.

minst 5 paddelpass under denna veckan. Förslag på pass:
6x 1500m (2+/3)
10x 700m (3/3+)
5x 20 min (2+)
10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 (2+ -> 3+)
10x 4 min (2+/3)

utöver paddlingen skall ni springa minst 2 gånger, styrketräna 2-3 och gärna 1-2 pass simning eller annan alternativ träning.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lämna en kommentar

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.